[BLOG 22] – Deel 12b: Een stappenplan voor een 360 graden feedback (verdieping)

Positieve en constructieve feedback mag je zien als een geschenk. Iedereen wil het morgen graag beter doen dan vandaag en daarbij speelt het krijgen van feedback een belangrijke rol.

Welke stappen zitten onder andere in een 360 graden feedback?

1. Bepaal het doel waarvoor de feedback van toepassing moet zijn. Dit geeft de mogelijkheid om specifieke vragen te stellen en gerichte feedback te krijgen;

2. Kies zorgvuldig de personen die voor de feedback verantwoordelijk zijn. De feedback moet zo objectief mogelijk zijn en bij voorkeur anoniem;

3. Gebruik een beoordelingsformulier, waarop een aantal vragen over de prestaties met een waardering van 0-10 worden beantwoord. Geef tevens ruimte voor extra feedback die niet in de vragen behandeld wordt;

4. Structureer de feedback, bereken een gemiddelde score maar kijk daarnaast ook naar overeenkomsten en afwijkingen in waardering.

5. Geef de beoordeling. Leg uit hoe de beoordeling tot stand is gekomen, vergelijk de resultaten met de eigen beoordeling van de persoon in kwestie en leg de nadruk op verbeterpunten.

Volg mijn posts en lees meer over zelfbewust leiderschap …

Wil je nu al meer weten?

Neem contact op

Schrijf je in voor de proefles:

Momenteel zijn er geen nieuwe trajecten gepland.

Of schrijf je meteen in voor het volledige traject:

Momenteel zijn er geen nieuwe trajecten gepland.

Ontvang je graag de blogs per mail?

Schrijf je hier in:

Fout: Contact formulier niet gevonden.